Results 1 to 15 of 15

Armor for archers 80+ questions

This is a discussion on Armor for archers 80+ questions within the Class Questions and Tips forums, part of the Game Questions & Tips category; Hi guys,i have archer 81 lev on carnac-west serwer and im wondering what is the best armors :some mix 2 ...
Page: 1


  1. #1
    Senior Member
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    59

    Default Armor for archers 80+ questions

    Hi guys,i have archer 81 lev on carnac-west serwer and im wondering what is the best armors :some mix 2 krowaz pieces+some +9/19dex or full +7 krowaz ?i wanna get some more ap but still keep ressists.Waiting for any help thanks(i have krowaz+6 set atm btw}

  2. #2
    Senior Member
    Join Date
    May 2009
    Posts
    433

    Default

    shell set +9 is the best for archer, krowaz set +7 after that.
    dont mix it the parts up

  3. #3
    Senior Member StrongOne's Avatar
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    395

    Default

    you best get shells +9

  4. #4
    Senior Member
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    191

    Default

    i found kinda interesting having krowaz pauldron + pads, and rest +9 (fp/chitin/shell what ur budget allows ofc), i know the bonuses from pauldron and pads aint big, bit imo small things makes the difference.
    peace

  5. #5
    Senior Member
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    Kali Yuga
    Posts
    437

    Default

    Quote Originally Posted by druss View Post
    i found kinda interesting having krowaz pauldron + pads, and rest +9 (fp/chitin/shell what ur budget allows ofc), i know the bonuses from pauldron and pads aint big, bit imo small things makes the difference.
    peace

    thats what i have been using for the longest time, never looked back

    bonus just stacks up with the other stuff you're using, and the AC is pretty nice.


    I switch off between full krowas for tank to +9 pieces for AP. When I taking a TK or a Talos or in places like bowl where distance shots are made difficult by terrain, i kinda prefer having the full krowaz on.

  6. #6
    Amuse me Moderator razor's Avatar
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    nowhere
    Posts
    7,646

    Default

    plate armor obviously, lol

    the fact you should be out of harms way (supposedly) doesnt mean u should stick to ap whore armors.

    just get krowaz +7 and build full ap uniques and use the money from the +9s to get +3 BDN, +3 elf ring and such. because eventually someone will run up to you and 1 hit you, or even better, those nova happy parties will destroy u before u even realize whats going on (itll be very frustrating )

    inshort: krowaz is invaluable in cz, no other armor even comes close

    edit: if you still wanna leave out a krowaz part... try leaving the pauldron.

    dex stats are untouched, same with GR / LR. you only lose 400 mp and 100 hp and the defense of course.

    which is not a lot imo, i had shell8 pauld + krowaz for a long time

  7. #7
    Senior Member
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    59

    Default

    Its intresting guys,i have 2300ap with wolf on 81 lev(krowaz+6 set,dual lb,dual hr,elf belt and pp(iron set when vs)).Im just wondering what i can change to get some more ap but still keep ressist and def(im use wf+7).So better idea is make pp,eb to+3,lb and hr to+2 or change armor and bow.I have some like 60gb now and justlooking best way to put ap litlle bit higher

  8. #8
    P3rFectioN
    Guest

    Default

    The best set that you can use at the moment for archer
    is shell set +9/11rev.
    Archers need now more ap because of that there is no combo for archer anymore
    you you should get more ap or just go Sin..

  9. #9
    Amuse me Moderator razor's Avatar
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    nowhere
    Posts
    7,646

    Default

    Quote Originally Posted by P3rFectioN View Post
    The best set that you can use at the moment for archer
    is shell set +9/11rev.
    Archers need now more ap because of that there is no combo for archer anymore
    you you should get more ap or just go Sin..
    yeah get that so you have 5.5k hp with undy

    then one of those full +9s sin literally TWO HIT you.

    fun :d

  10. #10
    P3rFectioN
    Guest

    Default

    Quote Originally Posted by razor View Post
    yeah get that so you have 5.5k hp with undy

    then one of those full +9s sin literally TWO HIT you.

    fun :d
    he will die also if he had krowaz set +7.

  11. #11
    Amuse me Moderator razor's Avatar
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    nowhere
    Posts
    7,646

    Default

    less likely

  12. #12
    Senior Member
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    Kali Yuga
    Posts
    437

    Default

    Quote Originally Posted by P3rFectioN View Post
    he will die also if he had krowaz set +7.
    An assas is burst damage, with a shell set 9 you would need arrow shower hack to beat the dmg...

    Archer damage (ranged) is mostly over time: 1 measly dark pursuer at a time versus the full damage of a combo

    yeah 5,5k hp with undy is bad mkay? need rols 3 and all that junk

  13. #13
    Senior Member
    Join Date
    Aug 2009
    Location
    from the only place where u'll be able to listen the true Minimal
    Posts
    403

    Default

    exceptional mytril set.stop.

  14. #14
    Senior Member Bananasss's Avatar
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Poland
    Posts
    54

    Default

    i suggest set of krowatz +7 - all in normal price, if u have got a lot of gbs go chitins+9, shells+9

  15. #15
    Senior Member runeo's Avatar
    Join Date
    Oct 2009
    Location
    UNKNOWN
    Posts
    69

    Default

    i suggest krowaz + 7 set... archer r always 1st target and and easy choice after mage .. u need a def for tanking ......

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •